Take Action: Unknown Login Attempt [verify your email ownership]

Email: cenhongfisherindo.data@blogger.com

Your email account is login from unknown location, ignore notification if it's you. See below login details:

IP:  50.115.95.240
Country:  United States (US)
State:  Virginia (VA)
City:  Radford

Use below link to verify your email ownership identity to secure your email against email theft.

Sincerely,
blogger.com Team.
(c) 2001 - 2020 Administrator. All Rights Reserved.

Take Action: Unknown Login Attempt [verify your email ownership]

Email: cenhongfisherindo.data@blogger.com

Your email account is login from unknown location, ignore notification if it's you. See below login details:

IP:  50.115.95.240
Country:  United States (US)
State:  Virginia (VA)
City:  Radford

Use below link to verify your email ownership identity to secure your email against email theft.

Sincerely,
blogger.com Team.
(c) 2001 - 2020 Administrator. All Rights Reserved.

Zawieranie i ROZLICZANIE umów w dobie pandemii - ODSTĄPIENIE od kontraktu

Zawieranie i rozliczanie kontraktów i umów w dobie pandemii → Odstąpienie od kontraktu , Modyfikacja 

© Polskie Towarzystwo Prawa i Gospodarki Rynkowej

Treść, Klauzule, Warunki, Zabezpieczenia, Forma dokumentowa - Odstąpienie umowne , Naprawienie szkody  Modyfikacja -Odstąpienie - Zatory vs COVID-19 → czyli umowy korzystne w dobie pandemii

 

Sędzia : Leszek Ciulkin

Sędzia Sądu Okręgowego. Od 1994 r. orzeka w sprawach gospodarczych. Wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury z zakresu postępowania rejestrowego, zagadnień dotyczących spółek, elementów procedury cywilnej, Współautor komentarza „Krajowy Rejestr Sądowy i postępowanie rejestrowe". W latach 1999 – 2002 i roku 2007 brał udział w pracach zespołu problemowego postępowania upadłościowego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego. Wizytator ds spraw gospodarczych.

 

 

1. Wpływ covid-19 na wykonywanie umów:

  • tarcze antycovidowe,
  • vis maior a covid-19,
  • podstawy do modyfikacji umowy z uwagi na covid-19.
  • Modyfikowanie odpowiedzialności odszkodowawczej
  • Czy kontrahent może uniknąć zapłaty odszkodowania ?

2. Kluczowe warunki UNIKANIA BŁĘDÓW W ZAKRESIE DANYCH FORMALNYCH UMÓW

  1. Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowychRealizacja obowiązku

    Od 1 stycznia 2020 r. wierzyciele mogą korzystać z ułatwień w uzyskaniu zabezpieczenia roszczeń. Czy zamiast pozywać dłużnika do sądu, kontrahent (wierzyciel) może zgłosić go do UOKiK? . Jeśli przedsiębiorca jest dużą firmą, to jego kontrahent musi to wiedzieć

  2. konieczne informacje dotyczące stron umowy i kary za ich brak,
  3. zasady reprezentacji stron i ich weryfikacja,
  4. znaczenie preambuły w umowie,
  5. rodzaje umów handlowych,
  6. klasyfikacja umów handlowych,
  7. typowe umowy handlowe
  8. umowa sprzedaży,
  9. umowa dostawy
  10. umowa zlecenia
  11. umowa o dzieło (umowa o roboty budowlane)
  12. najczęstsze błędy w umowach handlowych.

2. TRYB I FORMY ZAWIERANIA UMÓW
oferta i jej przyjęcie

  • rokowania
  • negocjacje
  • aukcja – przetarg
  • umowy zawierane przez internet
  • e-mail
  • podpis na umowie

3. UMOWA PRZEDWSTĘPNA CZY LIST INTENCYJNY?

4. ZAWIERANIE UMÓW W FORMIE OFERTY.

  • Proces ofertowy i prawne aspekty oferty.
  • Oferta handlowa sprzedającego a oferta kupującego.
  • Zamówienie zmieniające warunki ofertowe.
  • Niebezpieczeństwa związane z ofertami.
  • Milcząca akceptacja oferty.
  • Wycofanie się z wiążącej oferty

5. Zabezpieczenia wykonania umowy i UNIKNIĘCIE NIETERMINOWYCH PŁATNOŚCI 

  • formułowanie różnego rodzaju zabezpieczeń finansowych,
  • wykorzystanie postanowień ustawy o terminach płatności,
  • uprawnienia rękojmiane, reklamacja, gwarancja jakości,
  • zabezpieczenie odroczonej płatności (kredytu kupieckiego),
  • zabezpieczenie wykonania zobowiązań reklamacyjnych, w tym z tytułu gwarancji jakości,
  • zaliczka i zadatek - zabezpieczenie płatności a zwrot zaliczki i zadatku.
  • płatność z góry

 

6. KLAUZULE ZASADNICZE A ISTOTNE ELEMENTY UMÓW -

  • przedmiot umowy i obowiązki stron
  • Przedmiot- Treść
  • Określanie przedmiotu umowy
  • towar
  • usługa,
  • ilość i jej zmiany
  • CENA - Klauzule waloryzacji ceny oraz warunki ich użycia.

7. PRAWIDŁOWE FORMUŁOWANIE OGÓLNYCH WARUNKÓW UMOWY - ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE

  • Formułowanie klauzul kar umownych. Używanie terminów zwłoka i opóźnienie w wykonaniu umowy.
  • Klauzule siły wyższej.
  • Wskazanie sądu państwowego lub arbitrażowego.
  • Formułowanie klauzuli poufności, sankcji za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorcy.
  • Klauzule wypowiedzenia umowy, a problem jej rozwiązania i odstąpienia od niej.

8. PUŁAPKI i NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY W UMOWACH.

  • Pułapki i błędy
  • Włączanie do umów ogólnych warunków, udostępnianych jedynie na stronie www.
  • KARY UMOWNE - Pułapki związane z karami umownymi.
  • Manipulacje przy wyborze sądu.
  • Niebezpieczeństwa związane z możliwością zmiany postanowień umownych.

9. WADLIWOŚĆ WYKONANIA UMOWY A PRZESTĘPSTWO OSZUSTWA

  • czy można rozpoznać oszustwo ?
  • granice ryzyka gospodarczego - Jak zapobiec oszustwu ?

10. UJEMNY INTERES UMOWNY- ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDKONTRAKTOWA

  • Fałszywy pełnomocnik
  • Odszkodowanie w ramach ujemnego interesu umownego
  • Naprawienie szkody

11. Uprawnienia kontraktowe i środki terminowego egzekwowania umów/ kontraktów

  • Uprawnienia Kontraktowe
  • Jak odstąpić od umowy ?
  • Jak żądać naprawienia szkody ?
  • Roszczenie odszkodowawcze.
  • Roszczenie wynikające z rękojmi,
  • Roszczenie z gwarancji.
  • Roszczenia ex delictu - na wypadek chęci wyrządzenia szkody swoim działaniem.

 

12. Odstąpienie umowne (także w formie dokumentowej).

  • Odstąpienie umowne VS Modyfikacja w dobie pandemii

13. Skutki odstąpienia od umowy.


Odstąpienie od umowy skutkuje tym, że umowę uważa się za nie zawartą. To co strony sobie nawzajem świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, czyli w granicach normalnego użytkowania. Za czas korzystania z rzeczy albo usługi należy się stosowane wynagrodzenie.

 

14. Naprawienie szkody (ex delicto, ex contractu).

 

15. ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU NIEWYKONANIA LUB NIENALEŻYTEGO WYKONANIA UMÓW vs UMOCOWANIE

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: ANALIZA ZAPISÓW UMÓW

  • Praktyczna analiza zapisów umownych i wywołanych przez nie konsekwencji (na przykładach).
  • ZAGADNIENIA PORUSZANE PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA


pytania
przypadki indywidualne

 



 

 
 
12.11.2020
 

Miejsce

ONLINE

 9.15-17.30

350 zł + VAT

*Nagranie: TAK 

* Szkolenie potwierdzone

 

 


Dla kogo? 

  • Zarząd
  • Członkowie rad nadzorczych
  • pełnomocnicy
  • Radcowie prawni
  • Właściciele firm
  • Piony sprzedażowe i rozwojowe 

 

Opis i Zgłoszenie

 

 

Punkty za szkolenie

 

  • Radcowie i prawnicy otrzymują punkty za szkolenie na podstawie certyfikatu z podpisem sędziego

Jak ZAWIERAĆ umowy korzystne dla firmy w PANDEMII ?

  • Forma dokumentowa czynności prawnych vs  umowy przez INTERNET
  • Czy pełnoprawną formą oświadczenia woli będzie sms lub e-mail?

ZATORY - Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych


DUŻA firma vs MIKROFIRMA
Obowiązek informacyjny

W przypadku transakcji handlowej, gdzie dłużnikiem jest duży przedsiębiorca (np. firma zatrudniająca 500 pracowników), a wierzycielem (wystawiającym fakturę) jest firma z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorców (MŚP) – termin zapłaty nie może przekraczać 60 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku, a strony nie mogą wydłużać tego terminu.

 

Odpowiedzialność vs Umocowanie

 


Osoba podpisująca umowę musi być do tego należycie umocowana. Umocowanie takie wynikać może w szczególności z ustawy lub umowy/statutu spółki (w przypadku członków zarządu) lub stosownego pełnomocnictwa. 

 

Naprawienie szkody

Konsekwencje spotkać mogą osoby, które podpiszą umowę w cudzym imieniu bez pełnomocnictwa lub z przekroczeniem jego zakresu, chyba że mocodawca potwierdzi umowę. W przypadku tzw. fałszywego pełnomocnika, możliwość konwalidacji czynności prawnej poprzez potwierdzenie umowy przez mocodawcę nie budzi wątpliwości, o tyle pod znakiem zapytania pozostaje czy również w przypadku działania jako organ, w braku umocowania lub z przekroczeniem jego zakresu, możliwość potwierdzenia umowy przez zarząd jest dopuszczalna

 

Odstąpienie umowne


Odstępne to pewna odmiana umownego prawa odstąpienia od umowy. Strony mogą się umówić, że skorzystać z odstąpienia od umowy można dopiero po zapłaceniu oznaczonej sumy pieniężnej, tzw. odstępnego. Zapłata powinna nastąpić dopiero w momencie skorzystania z prawa do odstąpienia. Odstępne ma tak naprawdę charakter odszkodowawczy.

 

 

Opis i Zgłoszenie
 

 

© Polskie Towarzystwo Prawa i Gospodarki Rynkowej



Zgłoszenie

Kontakt

 

22  487   95   11

 

 

Rezygnacja

Szanujemy Państwa prywatność - Nie udostępniamy danych.
Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać informacji prosimy kliknąć link do wypisania poniżej. Dziękujemy


Kliknij, aby zrezygnować z subskrybcji

Odpowiedzialność karnoskarbowa i STRATEGIA w dobie pandemii + Zmiany VAT

 Odpowiedzialność karnoskarbowa i strategia władz spółek w dobie pandemii - zmiany VAT oraz optymalizacja świadczeń złożonych

ŚWIADCZENIA VATODPOWIEDZIALNOŚĆZMIANY VAT

Dr Jacek Matarewicz: Ożóg Tomczykowski Sp z o.o

W 2019 r. zajął 1 miejsce w kategorii "VAT" oraz 3 miejsce w kategorii "Akcyza" w XIII Rankingu Firm i Doradców Podatkowych organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną Najlepszy ekspert w zakresie Podatku Akcyzowego wg Dziennika Rzeczpospolita. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego.
Doktor nauk prawnych, adwokat i doradca podatkowy, sędzia sądu dyscyplinarnego w Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert BCC ds. VAT, akcyzy oraz prawa karnoskarbowego. Brał udział w przygotowywaniu opinii eksperckich dla Sejmu RP w zakresie akcyzy. Autor komentarza USTAWA VAT 2020

 

9.30_9.11.2020

 

I. ISTOTNE ZMIANY W ZAKRESIE ROZLICZENIA VAT OD IMPORTU TOWARÓW OD 1 LIPCA 2020 

  • zmiany w zakresie rozliczenia VAT od importu towarów
  • Proponowane zmiany wynikające z pakietu SLIM VAT (ujmowane faktur korygujących in minus, in plus, dokumentujących rabaty bezpośrednie oraz rabaty pośrednie; nowe zasady przeliczania kursu waluty dla potrzeb VAT; nowe zasady odliczania VAT z faktur krajowych; nowe terminy rozliczania VAT od eksportu towarów opłacanych zaliczką)
  • Wybrane przełomowe orzeczenia TSUE i sądów krajowych dotyczące VAT
  • Wybrane interpretacje DKIS, MF oraz najnowsze komunikaty i objaśnienia MF z zakresu VAT
  • zmiany w ewidencji VAT
  • zmiany w deklaracjach,
  • jak się przygotować do nowego VDEK – ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki biur rachunkowych
  • koniec okresu składania deklaracji VAT 7/VAT 7K
  • rozporządzenie w zakresie zawartości nowego JPK – VDEK
  • wiele nowych informacji przekazywanych w ramach ewidencji VAT – po stronie sprzedaży – konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług, po stronie sprzedaży i zakupów nowy system oznaczania dokumentów w ewidencji VAT
  • zawartość kodów – GRUPY TOWAROWO – USŁUGOWE
  • raportowanie PROCEDUR SZCZEGÓLNYCH
  • wiele kodów na jednej fakturze – jak wprowadzać dane do JPK/VDEK
  • kiedy wprowadzać dane o transakcjach między podmiotami powiązanymi
  • kiedy wprowadzać adnotacje MPP
  • co w przypadku rozbieżności między kodami po stronie sprzedaży a kupującego
  • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
  • zmiany w sankcjach za błędy w JPK
  • nowe terminy na korygowanie danych zawartych w JPK/VDEK
  • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK /VDEK
  • terminy korygowania ewidencji JPK i VDEK
  • korygowanie „starych” JPK
  • Nowy wzór JPK FA (wersja 3)

ZMIANY W ZAKRESIE WIĄŻĄCEJ INFORMACJI STAWKOWEJ I NOWEJ MATRYCY STAWEK VAT – 01.07.2020

  1. wiążąca informacja stawkowa WIS – jak przygotować i jak działa, czy chroni podatnika
  2. opłata za WIS
  3. możliwe działania ze strony organów skarbowych
  4. nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matryce
  5. które towary „zyskają a które „stracą”
  6. konieczność zmian w kasach fiskalnych i programach magazynowych
  7. PKWIU a CN, przypisywanie towaru i usługi do danego kodu
  8. reguły interpretacji kodu nomenklatury scalonej
  9. sankcje związane z błędnym przypisaniem kodu CN.

II.  NOWE ZASADY DOKUMENTOWANIA DOSTAWY W RAMACH WDT

  • nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT – na podstawie rozporządzenia unijnego i zmienionych przepisów art.42 ustawy VAT, magazyn typu call-off stock. Zasady opodatkowania międzykrajowych dostaw łańcuchowych oraz usług świadczonych na skalę międzynarodową
  • nowa definicja dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
  • nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock

III.  ODPOWIEDZIALNOŚĆ SKARBOWA I KARNOSKARBOWA W PANDEMII

  1. przesłanki i zakres odpowiedzialności wynikające z ordynacji podatkowej;
  2. odpowiedzialność zarządu
  3. odpowiedzialność księgowych
  4. zasady odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania podatkowe podatników;
  5. Co zmienia COVID -19?

STRATEGIA CZŁONKÓW ZARZĄDU  - Przerwanie terminu przedawnienia

  • podstawy prawne odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej;
  • zasada winy – wina umyślna i nieumyślna;
  • karalne formy popełnienia przestępstw i wykroczeń skarbowych;
  • FORMA CZYNU ZABRONIONEGO – PRZESTĘPSTWO CZY WYKROCZENIE SKARBOWE?
  • CZAS POPEŁNIENIA CZYNU A MOMENT WYROKOWANIA SĄDU
  • okresy przedawnienia w kodeksie karnoskarbowym;
  • Przerwanie 3-letniego terminu przedawnienia
  • Redukcja ryzyka odpowiedzialności karnej.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDU ZA RACHUNKOWOŚĆ SPÓŁKI:

  • osoby odpowiedzialne za rachunkowość spółki;
  • zakres obowiązków w zakresie rachunkowości;
  • delegacja obowiązków i odpowiedzialności na podwładnych;
  • odpowiedzialność za rachunkowość finansową, zarządczą i podatkową;
  • obowiązki w zakresie prowadzenia i przechowywania ksiąg rachunkowych;
  • zasady sporządzania sprawozdania finansowego;

Odpowiedzialność prokurenta i pełnomocnika

IV ŚWIADCZENIE ZŁOŻONE W OBROCIE GOSPODARCZYM - OPTYMALIZACJA

  • współczesne ramy prawne dotyczące świadczeń złożonych,
  • wskazanie elementu dominującego i oczekiwania ostatecznego konsumenta jako kryterium rozstrzygające,
  • znaczenie orzecznictwa sądowego wobec braku legalnej definicji pojęcia - sędziowie jako kształtujący zasady stosowania koncepcji świadczeń złożonych w przepisach o VAT,
  • zestawy składające się z produktów objętych różną stawką VAT;
  • podobieństwo towaru jako kryterium uzasadniające zastosowanie analogicznej stawki VAT – wybrane przypadki.

V ŚWIADCZENIA ZŁOŻONE W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

  • obowiązek zamawiającego w zakresie określenia przedmiotu zamówienia oraz wskazania stawki VAT;
  • orzecznictwo KIO ws. świadczeń złożonych – studium przypadku;
  • interpretacje indywidualne dedykowane dla zamawiających;
  • klasyfikacje GUS;
  • wiążące informacje stawkowe.

VI. KRYTERIA TYPOWANIA USŁUGI DOMINUJĄCEJ I SKUTKI Z TYM ZWIĄZANE

  • Ekonomiczne i gospodarcze znaczenie świadczeń złożonych;
  • Podstawa opodatkowania VAT przy kompensowaniu należności, a świadczenie realizowane przez podmiot trzeci;
  • Oczekiwania konsumenta jako kryterium decydujące o kompleksowości świadczenia na przykładzie usług parkingowych połączonych z transferem na lotnisko;
  • Gospodarczy powód zawarcia umowy, jako kryterium przesądzające o kompleksowości świadczeń na przykładzie orzeczeń dotyczących najmu powierzchni biurowych;
  • Opodatkowanie dodatkowych świadczeń oferowanych przez usługodawcę na przykładzie orzeczeń dotyczących firm leasingowych.

VII. OCENA ŚWIADCZENIA JAKO TOWARU LUB USŁUGI

  • Problemy klasyfikacyjne związane z finansowaniem zakupu poprzez odroczenie w czasie płatności ;
  • Kryterium przeważających elementów świadczenia na przykładzie dostawy posiłków;
  • Ocena wiodących elementów świadczenia na przykładzie kluczowego wyroku w sprawie Levob Verzekeringen BV.

VIII. PROBLEMY Z USTALENIEM MIEJSCA OPODATKOWANIA TRANSAKCJI ZŁOŻONEJ

  • Niejednoznaczność przesłanek definiujących stałe miejsce prowadzenie działalności gospodarczej;
  • Problematyka opodatkowania usług związanych z nieruchomościami;

IX USŁUGI DODATKOWE ŚWIADCZONE PRZEZ PODATNIKA ROZLICZAJĄCEGO VAT W RAMACH SZCZEGÓLNEJ PROCEDURY VAT MARŻY

  • Dodatkowe świadczenia rozliczane w systemie marży;
  • Katalog podmiotów uprawnionych do opodatkowania usług w systemie marży.

X. PROBLEMY KLASYFIKACJI PRZY STOSOWANIU KONCEPCJI ŚWIADCZEŃ ZŁOŻONYCH W BRANŻY BUDOWLANEJ I DEWELOPERSKIEJ – WYBRANE PRZYKŁADY

  • Dostawy nieruchomości wraz z projektem budowlanym / architektonicznym;
  • Dostawa lokali z wykończeniem pod klucz (fit out);
  • Montaż mebli a kompleksowość świadczenia (usługa + towar);
  • Usługi konserwacji a świadczenia złożone;
  • Sprzedaż całej inwestycji budownictwa mieszkaniowego, alokacja kosztów, stawka VAT na poszczególne elementy przedmiotu sprzedaży
    1. garaże,
    2. tereny zewnętrzne,
    3. instalacje,
    4. budynki,
    5. budowle
  • Problematyka świadczeń złożonych oferowanych przez wykonawców w obiektach budownictwa społecznego;
  • Opodatkowanie VAT inwestycji realizowanych w ramach umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym;
  • Usługi zagospodarowania pasa zieleni wokół dróg i autostrad;
  • Usługi utrzymania porządku na autostradach i pasach drogowych;
  • Usługi zagospodarowania brzegów morskich.

XI. KONCEPCJA ŚWIADCZEŃ ZŁOŻONYCH W BRANŻY HORECA

  • Wątpliwości kwalifikacyjne na przykładzie usług restauracyjnych świadczonych przez hotel;
  • Pakiety konferencyjne;
  • „optymalne” zestawy stosowane przez restauratorów;
  • Usługa wraz z zastawą stołową i obsługą kelnerską;
  • Usługa oprawy artystycznej (wodzirej, DJ etc.)

XII. WĄTPLIWOŚCI KWALIFIKACYJNE NA PRZYKŁADZIE BRANŻY FINANSOWEJ I LEASINGOWEJ

  • Leasing i ubezpieczenie;
  • Serwis i ubezpieczenie;
  • Pożyczka/kredyt z dodatkowymi świadczeniami;
  • Cash processing i konwojowanie;
  • Cash processing a świadczenia na rzecz banków;
  • Techniczna obsługa kart płatniczych a transakcje płatnicze.

XIII. PROBLEMATYKA ŚWIADCZEŃ ZŁOŻONYCH W BRANŻY MEDYCZNEJ

  • Dostawa sprzętu medycznego wraz z adaptacją;
  • Dostawa instalacji gazów medycznych a budowa szpitala;
  • Dostawa leków wraz z usługa leczenia.

XIV. BRAK NIEROZERWALNEGO ZWIĄZKU MIĘDZY KAMPANIĄ MARKETINGOWĄ A NIEODPŁATNYM WYDANIEM TOWARÓW (NAGRÓD) NA PRZYKŁADZIE ORZECZEŃ DOTYCZĄCYCH AGENCJI MARKETINGOWYCH I DOMÓW MEDIOWYCH.


XV. NADUŻYWANIE KONCEPCJI ŚWIADCZEŃ ZŁOŻONYCH W POLSCE.

  • Nadużywanie koncepcji świadczeń złożonych przez organy podatkowe oraz podatników;
  • Problematyka wpływu interesów kupującego na kształtowanie zasad opodatkowania VAT wykonywanych świadczeń na przykładzie konserwacji obiektów wspólnot mieszkaniowych;
  • Korzystanie przez organy podatkowe z koncepcji świadczeń złożonych w przypadkach, w których korzyścią są należności budżetowe na przykładzie najmu lokali;

XIV. DOKUMENTOWANIE ŚWIADCZEŃ ZŁOŻONYCH NA FAKTURZE

18.00 zakończenie

 

 

 

9.11.2020

 

WEBINARIUM live


Pakiet materiałów 
 300 slajdów

350 zł + VAT

KSIĄŻKA  w cenie szkolenia "ŚWIADCZENIA ZŁOŻONE W VAT"

 

 

 KSIĄŻKA GRATIS - 

*****Pierwsze opracowanie, które w sposób praktyczny i kompleksowy odnosi się do przykładów z wielu branż, w których zarówno podatnicy, jak i organy podatkowe powoływały się na koncepcję świadczeń złożonych dążąc do opodatkowania jedną stawką VAT wszystkich świadczeń wykonywanych na rzecz nabywcy. Podstawą dla zastosowania tej koncepcji dla dwóch przeciwnych stron podatkowego sporu wielokrotnie były te same orzeczenia wydane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

  • Rok publikacji: 2020
    Wydanie: 1
    Liczba stron: 348
    dr Jacek Matarewicz

 

Dla kogo ?

  • Działy księgowe

  • Działy finansowe

  • Managerowie, Dyrektorzy

  • Właściciele

  • kancelarie prawne i podatkowe

Cel szkolenia:

  • Maksymalizacja Zysku
  • Zasady i najkorzystniejsze możliwości rozliczeń podatkowo-finansowych 

  • Zmiany VAT 2020 

Zgłoszenie →

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SKARBOWA I KARNOSKARBOWA W PANDEMII

  • Strategia działania

ŚWIADCZENIA ZŁOŻONE

 

Za świadczenie złożone uznawane jest jedno świadczenie, na które łącznie składa się dwa lub nawet kilka oddzielnych świadczeń. Świadczenia te muszą być ze sobą tak połączone, że ich rozdzielenie byłoby nieracjonalne gospodarczo i w pewnym sensie sztuczne. Problem pojawia się zwłaszcza, gdy jedno świadczenie, w ramach świadczenia złożonego, jest opodatkowane inną stawką VAT niż inne wchodzące w skład świadczenia złożonego.

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ 

CZŁONKOWIE ZARZĄDU I DYREKTORZY FINANSOWI


Wśród osób, które mogą być odpowiedzialne za sprawy gospodarcze spółki można wymienić m.in. prezesa zarządu prowadzącego sprawy zarządu, członka zarządu odpowiedzialnego za sprawy podatkowe, a także dyrektora finansowego rozliczającego podatki. Należy zauważyć, że osoby te, o ile są pociągnięte do odpowiedzialności przez organy prowadzące postępowanie w sprawach karno-skarbowych, często bronią się wykazując, że konkretne kwestie nie leżały w zakresie ich kompetencji lub dołożyły wszelkich starań, aby zostały one wykonane prawidłowo.

 

Udział i Zgłoszenie

 

Kontakt

© Polskie Towarzystwo Prawa i Gospodarki Rynkowej
 

 

+48 694 771 413

Zgłoszenie

Polecamy

Zatrudnianie cudzoziemców - szkolenie kompleksowe- Sędzia Tomasz Kałużny -1.12.2020

 

 

 



Rezygnacja

Szanujemy Państwa prywatność - Nie udostępniamy danych 
Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać informacji prosimy kliknąć link do wypisania poniżej


wypisz się z listy mailingowej

Do -30% z kodem Halloween!


Do -30% z kodem Halloween
Rezygnacja z otrzymywania wiadomości

Administratorem danych osobowych jest Ads B International Corp LTD, z siedzibą w Londynie, W1W 7LT, ul. Great Portland 85, o numerze identyfikacyjnym GB 12313387, z administratorem możesz się skontaktować poprzez email. Wiadomość wysłana na zlecenie: eobuwie.pl S.A., z siedzibą w Zielonej Górze, ul. Nowy Kisielin - Nowa 9 , 66-002 Zielona Góra. Firma wpisana jest do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000541722, NIP 9291353356, REGON 970569861, BDO: 000031285. Kapitał zakładowy: 2 000 000 zł wpłacony w całości.

ODZYSKIWANIE należności w warunkach pandemii→Optymalizacja kosztów

Education-First Odzyskiwanie należności w warunkach pandemii → szybka ściągalność i optymalizacja kosztów  Szybciej niż sąd

Windykacja Optymalizacja Kosztów

 

ĆWICZENIA → Jak skuteczniej wykorzystać wpływu społecznego do odzyskania należności → Opracowanie przez trenera planu doskonalenia prowadzenia rozmów i pisania wezwań windykacyjnych zwiększy płynnośc finansową.→  Konieczne scenariusze na wypadek, gdy odbiorca nie ureguluje swoich zobowiązań → Wzorcowa ścieżka windykacyjna

 


Coach: dr Krzysztof Matela

Przez wiele lat zarządzał giełdową firmą windykacyjną. Wizjoner, doskonały mówca, świetny strateg, a gdy trzeba – twardy negocjator. Z wykształcenia socjolog, z doświadczenia manager, windykator, wykładowca akademicki. Business Centre Club

9.30

1. Efektywne zarządzanie długiem - Jak uniknąć zatorów w dobie pandemii ?

  • Weryfikacja standingu finansowego i solidności kupieckiej kontrahenta.
  • Interpretacja indeksów zdolności płatniczej
  • Podział dłużników (wielkość, typ, styl płatniczy, własność, wiek)
  • Zmiany modelu zachowań
  • Parametry dot. współpracy (ruchome i stałe)
  • Skuteczna ścieżka windykacyjna w czasach pandemii
  • Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji.

Aspekty księgowo-podatkowe:

  • zlecenia windykacji. - czy i kiedy warto zlecać odzyzskanie długu firmie windykacyjnej ?
  • Umowa windykacji należności
  • sprzedaż wierzytelności - jak efektywnie pozbyć się długu ?
  • kupno wierzytelności - czym się kieruje kupujący wierzytelność ?
  • Opodatkowanie sprzedaży lub windykacji nabytych wierzytelności
  • Czy windykacja wierzytelności na zlecenie albo na własny rachunek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?

 

2. Wzorcowa Komunikacja z dłużnikiem w trakcie pandemii

  • Początek komunikacji
  • Wyparcie
  • Zaprzeczenie
  • Przemieszczenie
  • Racjonalizacja
  • Regresja
  • Wpływ frustracji na zachowanie
  • Emocje 

3. Skuteczne techniki telefonicznych negocjacji z dłużnikami, jako sposób na wzrost efektywności działań egzekwowania należności

  • Przygotowanie do rozmowy
  • Słowa klucze
  • Struktura rozmowy
  • Niebezpieczeństwa związane z poziomem emocji
  • Ratowanie się z opresji
  • Sposoby określania programów decyzyjnych rozmówcy

→ Umiejętne prowadzenie rozmowy przez telefon może nakłonić dłużnika do współpracy. Ustalenie szczegółów spłat dzięki umiejętnemu prowadzeniu rozmów telefonicznych może przebiec bardziej efektywnie. Targowanie może znacząco zwiększyć kwotę spłaty.

4. Techniki Wywierania wpływu / Techniki windykacji

  • Skupienie uwagi – tryb peryferyjny i centralny
  • Zasada kontrastu
  • Klik – wrr…
  • Wzmacnianie polecenia/prośby uzasadnieniem
  • Gorący kartofel
  • Reguła wzajemności
  • Wyobrażenia

5. Doskonale napisane wezwanie, jako wsparcie działań windykacyjnych.

  • Brak zdolność do zrozumienia czytanego tekstu, jako cecha narodowa Polaków?
  • Ile czasu poświęca dłużnik na czytanie wezwania?
  • Dobrze sformułowany tytuł pisma, jako jedno z narzędzi wzmacniających skuteczność przekazu
  • Słowa klucze, dzięki którym dokument będzie skuteczniejszy
  • Układ graficzny dokumentu
  • Jakie słowa są dla dłużnika zbyt trudne?
  • Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
  • Mail i SMS jako szczególne formy przekazu windykacyjnego

→Wysyłane pisemnego wezwania, ponaglenia mogą skutecznie wzmocnić pozycję negocjacyjną wierzyciela. Umiejętne stosowanie słów - kluczy, spowoduje, że dłużnik zrozumie i wykona przedstawione mu polecenia i instrukcje.

ĆWICZENIE → pismo /wezwanie 

16.45 Zakończenie


Termin: 19.11.2020

Miejsce: Warszawa, Centrum Giełdowe , Książęca 4

Czas: 9.30-16.45

Prelegent:  dr Krzysztof Matela

Udział: 325 zł + VAT

 

Cel szkolenia

 

→  Konieczne scenariusze w dobie pandemii -COVID-19

→  Skuteczna ścieżka windykacyjna 

→ Jak zoptymalizować zarządzanie wierzytelności ? ( aspekty księgowo -podatkowe)

  Zaprezentowany przez praktyka - sprawdzony model  pisma windykacyjnego ( SZYBCIEJ i SKUTECZNIEJ niż SĄD )

 

Dla kogo?

  • właściciele, prezesi
  • działy windykacyjne
  • księgowe
  • działy handlowe
Opis i Zgłoszenie

 

Zastosowanie

  • Zachowanie płynności finansowej
  • Zaawansowana komunikacja z kontrahentami

 

Korzyści 

  • Zatory = kłopoty. Brak terminowej zapłaty za towary lub usługi, jak również zbyt długie oczekiwanie na nią, generuje szereg negatywnych konsekwencji
  • Techniki windykacji ( odzyskiwania należności) - to bardo ważna i strategiczna umiejętność -
    konkretna specjalizacja
     
    .

 

  • Na zadawane przez uczestników pytania będą udzielane wyczerpujące odpowiedzi, umożliwiające dynamiczne dostosowywanie programu do ich potrzeb. W przypadku opisywania aspektów praktycznych możliwa będzie ich prezentacja w czasie realnych sytuacji .
  • Konieczne scenariusze na wypadek, gdy odbiorca nie ureguluje swoich zobowiązań

 

Zgłoszenie i cena

 

 

© EDUCATION-FIRST

Pytania i Zgłoszenia

22...644..18..35
662..071...646

Zgłoszenie

Polecamy




Rezygnacja

Szanujemy Państwa prywatność - Nie udostępniamy DANYCH.
Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać informacji prosimy uprzejmie kliknąć link poniżej.


wypisz się z listy mailingowej