Raportowanie danych – efektywna wizualizacja danych

WIEDZA I DOŚWIADCZENIE

Raportowanie danych – efektywna wizualizacja danych
(szkolenie on-line)

9 stycznia 2024 r.
godz. od 9.00 do 16.00

Celem szkolenia jest prezentacja aktualnych trendów
w zakresie efektywnych metod wizualizacji danych.
Uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia związane z prezentacją danych oraz komunikacją wizualną. Dowiedzą się dzięki temu jak, oprócz doboru odpowiedniej metody,
sprawić aby dane były czytelne, a informacja zarządcza możliwie najpełniejsza. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie prawidłowego projektowania informacji zarządczej, modelu danych, wyboru oraz dostosowaniu metody ich prezentacji dla odbiorcy. Uczestnicy zapoznają się z możliwościami wykorzystania MS Excel
w budowie zaawansowanych wykresów, w tym: wykresów kaskadowych, pociskowych, multiwykresów i wielu innych. Zostaną zapoznani również z innymi metodami prezentacji danych, takimi jak formatowanie warunkowe, raporty tabel przestawnych czy wykresy przebiegu w czasie.
Omówiona zostanie także koncepcja dashboardu, czyli pulpitu menedżerskiego. Całość zwieńczy omówienie Międzynarodowych Standarów Komunikacji Biznesowej – International Business Communication Standards (IBCS®).
Podczas szkolenia realizowane będą ćwiczenia bazujące na  MS Excel, a także wersje demonstracyjne dodatków do tego oprogramowania umożliwiających skuteczne wdrożenie zasad skutecznej wizualizacji danych..
 
 
Uwaga

Dstępne będzie również nagranie tego szkolenia
(do oglądania w dowolnym czasie
i dowolną ilość razy).

 
 
 
ODBIORCY

 
Przedsiębiorcy, kadra zarządzająca, dyrektorzy finansowi, analitycy, controllerzy, główni i samodzielni księgowi oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie procesami, projektami.


PROGRAM


1. Wstęp do wizualizacji danych
Czym jest wizualizacja danych i dlaczego jest taka ważna
Specyfika ludzkiej percepcji obrazu i jej wpływ
na skuteczność raportowania
Najczęstsze błędy popełniane w ramach wizualizacji danych
Kluczowe zasady wizualizacji danych, czyli jak nie
dać się manipulacji danymi
Trendy w „reporting design" – zasady, trafność,
wizualizacja i skuteczność raportów
2. Standardy wizualizacji danych
Dobór odpowiedniego zakresu danych/informacji do budowy efektywnej informacji zarządczej
Dobór odpowiedniej formy wizualizacji względem posiadanych danych
International Business Communication Standards (IBCS®)
3. Projektowanie wizualnej informacji zarządczej
z wykorzystaniem MS Excel

Wykresy standardowe:
➡ Dobór odpowiedniego rodzaju wykresy
do prezentowanych danych
➡ Dostosowywanie i formatowanie wykresów
➡ Unikanie typowych błędów
Tabele przestawne i wykresy przestawne:
➡ Wady i zalety tabel i wykresów przestawnych
➡  Wykorzystanie tabel i wykresów przestawnych
w prezentacji danych
➡ Sparklines – wykresy przebiegu w czasie
Pozostałe funkcjonalności MS Excel przydatne
w wizualizacji informacji:
➡ Formatowanie warunkowe
➡ Wykorzystanie fragmentatorów i osi czasu
Projektowanie dashboardu menedżerskiego:
➡ Pulpit menedżerski z wykorzystaniem tabel przestawnych
4. Raporty w PowerPoint
Skuteczne przenoszenie danych do prezentacji
Szybkie generowanie slajdów w Excelu
5. Narzędzia wspierające wizualizację danych ws standardów


PROWADZĄCY

Tomasz Zdziarski

 

Pełnomocnik Zarządu ds. Finansów i Controllingu
w przedsiębiorstwie z branży budowlano-deweloperskiej. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania, finansów oraz controllingu.
Ścieżkę zawodową rozpoczął od stanowisk asystenckich młodszego analityka, następnie samodzielnego analityka, głównego specjalisty, poprzez stanowiska controllera finansowego i controllera biznesowego, aż po stanowiska menedżerskie. Był odpowiedzialny m.in. za budowę
i rozwój systemów controllingowych, analizę potencjału przedsiębiorstw, tworzenie modeli biznesowych
i biznes planów.
Przez ponad 5 lat zarządzał przedsiębiorstwem produkcyjnym.
Posiada tytuł Master of Business Administration zdobyty
na Franklin University w Ohio. W ramach Programu MBA opracował analizę i plan strategiczny dla największego polskiego przedsiębiorstwa z sektora usług lotniskowych.


CENA

Cena za 1 osobę:

650 zł + 23% VAT
Cena za 1 osobę w wersji do oglądania w dowolnym czasie:
550 zł + 23% VAT
Rezerwacja mailowa wersji do odsłuchania (z podaniem NIP firmy):
biuro@platformawiedzy.com.pl
Przy zamówieniu wersji on-line na żywo zachęcamy
do korzystania z wygodnego przycisku

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

i wypełnienie danych zgłoszeniowych
bezpośrednio na stronie:
https://platformawiedzy.com.pl/wizualizacja/


INNE NASZE WYDARZENIA

Krajowy System e-Faktur – obowiązkowy od lipca 2024 r.
(on-line)
 8.01.2024 r.
Prowadzi: Janina Fornalik
 
  Zatrudnianie cudzoziemców 2024 r.
– warsztat on-line na wzorach dokumentów i wyliczeniach
(on-line)
  10.01.2024 r.
Prowadzi: Anna Stokłosa
 
 


Uwaga
Wszystkie nasze wydarzenia możemy również przeprowadzić dla Państwa w formule wewnątrzfirmowej

 
 
Zapraszam serdecznie!
 
Stanisław Woźniak
Partner Zarządzający Platforma Wiedzy
Tel. (+ 48) 511 003 137

e-mail:
biuro@platformawiedzy.com.pl
https://platformawiedzy.com.pl/


Proszę anulować kontakt Anuluj kontakt

Zatrudnianie cudzoziemców 2024 r.

WIEDZA I DOŚWIADCZENIE

Zatrudnianianie cudzoziemców
2024 r.
– warsztat on-line
na wzorach dokumentów
i wyliczeniach

10 stycznia 2024 r.
godz. od 9.00 do 15.00

Warsztat uwzględnia szczególne zasady powierzania pracy osobom pochodzącym z Ukrainy na bazie specustawy oraz zmiany w zatrudnieniu cudzoziemców od 29 stycznia 2022 r. Jego celem  jest przedstawienie od strony praktycznej zagadnień związanych z legalizacją pobytu
i zatrudnienia obywateli Ukrainy w Polsce. Uwzględnia ponadto zagadnienia legalizacji pobytu i zatrudnienia
osób z Ukrainy związane z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa i zmiany obowiązujące
od 29 stycznia 2022 r., 1 kwietnia 2023 r. oraz po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego oraz upływu
daty 24 sierpnia 2023 r. Podczas warsztatu wykorzystane zostaną najnowsze stanowiska Państwowej Inspekcji Pracy, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Straży Granicznej, Urzędu Wojewódzkiego, Powiatowych Urzędów Pracy oraz orzecznictwo sądowe dotyczące problematyki zatrudnienia cudzoziemców. Warsztat odpowie na pytania dotyczące formalności ciążących na pracodawcy oraz pracowniku – cudzoziemcy, wyjaśni jak skompletować oraz wypełnić niezbędną dokumentację oraz jak postępować, aby uniknąć konsekwencji wynikających z nielegalnego
zatrudnienia cudzoziemca.


 
 
Uwaga
Od ręki dostępne jest również nagranie warsztatu
do oglądania w dowolnym czasie.

 
 
 
ODBIORCY
 
Pracownicy działów kadr i płac oraz HR, biura rachunkowe, księgowe oraz podatkowe, pracodawcy, osoby zarządzające oraz kierujące przedsiębiorstwami.


PROGRAM

1. Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców
od 1 kwietnia 2023 r.

Zmiany w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS)
Zmiana kompetencji pomiędzy Szefem Urzędu do Spraw Cudzoziemców a Komendantem Głównym Straży Granicznej
Tymczasowa uproszczona procedura wydania cudzoziemcowi polskiego dokumentu podróży
Aplikacja mobilna mObywatel dla obywateli Ukrainy
Poszerzony katalog dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego jako obcego
2. Planowane zmiany w zatrudnianiu
cudzoziemców w 2024 r.

Likwidacja „testu pracy"
Brak możliwości przedłużenia zezwolenia na pracę
Umowa zawarta z cudzoziemcem: zmiany
Elektronizacja postępowań i procedur administracyjnych związanych z legalizacją pracy
Zezwolenie na pracę dla cudzoziemca: nowe wymogi
Odpowiedzialność pracodawcy:
3. Legalizacja wjazdu, pobytu i zatrudnienia osób pochodzących z Ukrainy – na bazie specustawy (moduł realizowany na bazie stanu prawnego
obowiązującego w dniu warsztatu)

a) szczególne zasady wjazdu i pobytu obywateli Ukrainy – specustawa
b) szczególne zasady powierzenia pracy
obywatelom Ukrainy – specustawa
c) cudzoziemiec posiadający status uchodźcy
a legalne powierzenie pracy
d) udzielenie zwolnienia pracownikowi celem
czasowego powrotu na Ukrainę
e) porozumienie o tymczasowym rozwiązaniu stosunku pracy
f) zapomoga losowa dla pracownika
(z ZFŚS, z środków obrotowych)
g) zbiórka pieniężna w zakładzie pracy – warunki formalne
h) odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego
a legalizacja pobytu
i) zatrudnienie obywatela Ukrainy po 24 sierpnia 2023 r.
4. Zmiany w zatrudnieniu cudzoziemców
od 29 stycznia 2022 r.

a) ograniczenie katalogu wymogów udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy i pracę
b) wymóg minimalnego wynagrodzenia za pracę a wymiar zatrudnienia i wykonywanie pracy na rzecz więcej niż jednego podmiotu powierzającego wykonywanie pracy
d) wymóg posiadania przez cudzoziemca
ubezpieczenia zdrowotnego
e) nowe okoliczności bez konieczności uzyskania nowego zezwolenia na pobyt czasowy i pracę
f) zmiany w trybie zmiany zezwolenia
na pobyt czasowy i pracę
g) nowe terminy załatwiania spraw uregulowanych
w ustawie o cudzoziemcach
h) Inne zmiany proceduralne dotyczące
postępowań prowadzonych na bazie
przepisów ustawy o cudzoziemcach
i) wydłużenie okresu pracy na bazie
oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi wpisanego do ewidencji oświadczeń
5. Legalizacja wjazdu i pobytu cudzoziemca w Polsce
a) warunki wjazdu na teren Rzeczpospolitej Polskiej
b) pobyt czasowy oraz stały: warunki,
dokumenty, procedury, terminy
c) wydłużenie maksymalnego okresu zezwolenia
na pobyt czasowy
6. Uproszczone postępowanie umożliwiające pracę
w Polsce – oświadczenia z uwzględnieniem
zmiany od 29 stycznia 2022 r.

a) oświadczenia o zamiarze powierzenia
pracy obywatelowi Ukrainy
b) praca krótkoterminowa i sezonowa
a oświadczenia – zasady
7. Legalizacja świadczenia pracy przez cudzoziemca: zezwolenie na pracę
a) przypadki zwolnienia cudzoziemca z obowiązku
uzyskania zezwolenia na pracę
b) warunki uzyskania zezwolenia na pracę: wniosek o wydanie zezwolenia na pracę, wymagania dla cudzoziemca,
opłaty z tytułu uzyskania pozytywnej decyzji,
procedura, terminy, praktyka
c) zawody, w wykonywaniu których cudzoziemcy
nie muszą uzyskiwać zezwolenia
d) uproszczenie procedury wydawania zezwolenia
na pracę i pobyt cudzoziemca
e) zezwolenie na pracę sezonową cudzoziemca (co to jest praca sezonowa, jakie podmioty mogą ubiegać się o zezwolenia sezonowe; procedura uzyskania zezwolenia; treść, okres, zmiana, przedłużenie, odmowa zezwolenia
f) elektroniczne zezwolenie na pracę
g) „dostęp do rynku pracy" na karcie pobytu
h) procedura art. 108 ustawy o cudzoziemcach („stempel")
8. Obowiązki przedsiębiorcy zatrudniającego cudzoziemca po zalegalizowaniu pobytu i zatrudnienia cudzoziemca
a) umowa o pracę z cudzoziemcem: kiedy pracodawca może podpisać z pracownikiem z zagranicy umowę o pracę,
a kiedy umowę zlecenia lub o dzieło?
b) zgodność sposobu wykonywania pracy przez cudzoziemca (podstawa zatrudnienia, stanowisko pracy, wynagrodzenie za pracę) z zezwoleniem na pracę
c) obowiązki informacyjne kierowane
do urzędu wydającego zezwolenie
d) obowiązki pracodawcy: zmiana pracodawcy, niepodjęcie pracy, brak powrotu do pracy, odejście z pracy
9. Pracodawca użytkownik – zatrudnienie pracownika za pośrednictwem
agencji pracy tymczasowej

10. Nielegalne zatrudnienie cudzoziemca: konsekwencje
a) dokumenty wymagane przez organy kontrolujące wykonywanie pracy przez cudzoziemców
b) ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy – odpowiedzialność przedsiębiorców i cudzoziemców
c) ustawa o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
d) pozostałe konsekwencje: wydalenie cudzoziemca
z Polski, uchylenie zezwolenia na pobyt i pracę
11. Opodatkowanie przychodów uzyskanych
przez cudzoziemców

a) umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
b) ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy (opodatkowanie dochodów osób z ograniczonym obowiązkiem podatkowym, ryczałt dla osób
z ograniczonym obowiązkiem podatkowym)
c) miejsce zamieszkania i certyfikat rezydencji
d) opodatkowanie pracowników najemnych
e) prowadzenie działalności gospodarczej
przez cudzoziemców w Polsce
f) praca nierezydenta na rzecz zagranicznego podmiotu
g) obowiązek oraz prawo złożenia zeznania przez cudzoziemców
12. Oskładkowanie przychodów uzyskanych
przez cudzoziemców
13. Warsztat wyliczeniowy wynagrodzenia cudzoziemca – przypadki trudne i niejednoznaczne
14. Wzory dokumentów (formularzy i wniosków) – omówienie wzorów i zasad wypełniania


PROWADZĄCA
Anna Stokłosa
 

Radca prawny, doświadczony trener zagadnień związanych
z problematyką zatrudnienia. Prowadzi własną kancelarię prawną. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University
of America (Waszyngton, USA). Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Referent międzynarodowych konferencji naukowych.
Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych i sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców.

 
CENA
 
Cena za 1 osobę:
590 zł + 23% VAT
Cena za 1 osobę w wersji do odsłuchania:
490 zł + 23% VAT

Rezerwacja mailowa wersji do odsłuchania (z podaniem numeru NIP firmy): biuro@platformawiedzy.com.pl
Przy zamówieniu wersji on-line na żywo zachęcamy
do korzystania z wygodnego przycisku
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

i wypełnienie danych zgłoszeniowych
bezpośrednio na stronie:
https://platformawiedzy.com.pl/cudzoziemcy_warsztat/


 
 
 
INNE NASZE WYDARZENIA
 W STYCZNIU

Krajowy System e-Faktur – obowiązkowy od lipca 2024 r.
(on-line)
 8.01.2024 r.
Prowadzi: Janina Fornalik


 
Raportowanie danych – efektywna wizualizacja danych
(on-line)
 9.01.2024 r.
Prowadzi: Tomasz Zdziarski

 
      


Uwaga
Wszystkie nasze wydarzenia możemy również przeprowadzić dla Państwa w formule wewnątrzfirmowej

 
 
Zapraszam serdecznie!
 
Stanisław Woźniak
Partner Zarządzający
Tel. (+ 48) 511 003 137

e-mail:
biuro@platformawiedzy.com.pl
https://platformawiedzy.com.pl/


Proszę anulować kontakt Anuluj kontakt