Postępowanie Rejestrowe i sprawozdawczość w pandemii → Problemy z zarządem

Postępowanie rejestrowe i sprawozdawczość w pandemii → problemy z zarządem i elektronizacja postępowania od 2021 roku
©  Polskie Towarzystwo Prawa i Gospodarki

E-KRS

Sędzia Aleksandra Ziółkowska-Majkowska

Wiceprezes Rejonowego Sądu dla m.st. Warszawy. Wiceprezes ds Krajowego Rejestru Sądowego   - Specjalizuje się w prawie spółek, postępowaniu rejestrowym oraz prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym. Orzeka w sprawach gospodarczych.

Rejestracja vs WYREJSTROWANIE → POSTĘPOWANIE DOTYCZĄCE POWOŁANIA i ODWOŁANIA CZŁONKA ZARZĄDU   ( case study w odniesieniu do największego Sądu Gospodarczego w Polsce → M. Stoł. Warszawa ) → Wnioski do KRS

 

 

 

 
18.02.2021
 

Miejsce

ONLINE - ZOOM
Pakiet materiałów 

350 ZŁ + VAT

 

 

Dla kogo ?

  • Zarząd
  • Kadra Managerska
  • Prawnicy , Radcowie
  • Księgowi
  • Prokurenci
 

 
Rejestracja vs wyrejestrowanie i likwidacja w
PANDEMII

 

Poprawne wypełnianie formularzy

Prokurent w postępowaniu rejestrowym

 
Każda ze spółek handlowych może powołać szczególnego pełnomocnika, jakim jest prokurent. Przepisy regulujące prokurę zawarte są w art. 1091 – 1098 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 1091 Kodeksu cywilnego, pełnomocnictwo jakim jest prokura, obejmuje umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Prokura jest więc formą szczególnego pełnomocnictwa, a to ze względu na fakt, że mocodawcą może być wyłącznie przedsiębiorca podlegający obowiązkowi wpisu do rejestru (KRS bądź CEiDG), oraz ze względu na to, że zakres tego pełnomocnictwa wynika z ustawy, a nie tak jak w przypadku pełnomocnictwa z umocowania jakie pełnomocnik otrzymuje od mocodawcy. 

 

Pełnomocnik vs Prokurent


Zgodnie z art. 1091 Kodeksu cywilnego prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę podlegającego obowiązkowi wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Pełnomocnictwo to obejmuje umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. W związku z powyższą regulacją prokury rodzi się pytanie, czy prokurent może podpisać wniosek do KRS?

 

Przekształcenie spółki sp z.o.o.

 

→ Zgłoszenie

 

 

 Program 18_02_2021 godz.9.30 

 

 

I. WPROWADZENIE

POSTĘPOWANIE REJESTROWE 

Zmiany są daleko idące i dotyczą nie tylko formy składanych dokumentów. Elektronizacja postępowania rejestrowego była zapowiadana od wielu lat.

  1. doręczenie orzeczeń
  2. zaskarżanie orzeczeń wydawanych przez referendarzy
  3. stwierdzenie przez referendarza zasadności wniesionej skargi
  4. zażalenie poziome

II. POSTĘPOWANIA PRZED SĄDEM REJESTROWYM – ELEKTRONIZACJA POSTĘPOWANIA od 2021 r.

  1. elektroniczna forma wniosku
  2. składanie wszelkich dalszych pism w toku postępowania
  3. nowa forma prowadzenia akt rejestrowych – zasady przechowywania i udostępniania akt rejestrowych
  4. postępowanie rejestrowe dotyczące przedsiębiorców / członków zarządu
  5. postępowanie rejestrowe dotyczące Rejestru Dłużników Niewypłacalnych
  6. nowe obowiązki podmiotów w toku postępowania rejestrowego
  7. składanie środków zaskarżenia

 

III. POSTĘPOWANIE DOTYCZĄCE POWOŁANIA I ODWOŁANIA CZŁONKA ZARZĄDU - WNIOSEK

  1. dokumenty będące podstawą wpisu – forma
  2. złożenie oświadczenia o rezygnacji z pełnienia funkcji
  3. przykład OŚWIADCZENIA
  4. jak prawidłowo wypełnić wniosek do KRS

 

IV. BRAK ZARZĄDU / REPREZENTACJI - A WPŁYW NA POSTĘPOWANIE REJESTROWE - Problemy z zarządem

  1. Jednoosobowy zarząd a reprezentacja w spółce z o.o.
  2. Brak zarządu a reprezentacja w spółce z o.o.
  3. Odpowiedzialność oraz skutki nienależytej reprezentacji
  4. Niezgłoszenie rezygnacji członka zarządu do KRS - konsekwencje i odpowiedzialność
  5. Jak postępować w razie nie zgłoszenia swojej rezygnacji z funkcji członka zarządu do KRS?
  6. Reprezentacja - Problemy z Zarządem

V. PROKURA VS PEŁNOMOCNICTWO.

  1. Różnice miedzy prokurentem a pełnomocnikiem

  2. Czy prokurent/pełnomocnik może dokonać wpisu do KRS

  3. Czy prokurent może podpisać wniosek do KRS?

    Część sądów rejestrowych pomimo mogło by się wydawać jednolitego głosu piśmiennictwa, a także orzeczeń w tym zakresie, w dalszym ciągu liberalnie podchodzi do tematu wniosków do KRS podpisywanych przez prokurenta i dopuszcza taką formę reprezentacji spółki w toku postępowania rejestrowego.

 

  1. Prokurent a obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości

  2. Czy prokurent/pełnomocnik może zgłosić wniosek o upadłość ?

VI. POSTĘPOWANIE PRZYMUSZAJĄCE PO ZMIANACH

 

VII. PODSTAWY WSZCZĘCIA I PRZEBIEG POSTĘPOWANIA O ROZWIĄZANIE PODMIOTU WPISANEGO DO REJESTRU BEZ PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA PRZYMUSZAJĄCEGO

VIII. REJESTRACJA SPÓŁEK W SYSTEMIE S-24

IX. PRZEKSZTAŁCANIE SP ZOO 

X. REPOZYTORIUM DOKUMENTÓW FINANSOWYCH

  • nowe zasady dotyczące składania sprawozdań finansowych
  • błędy sprawozdawcze

XI. REPOZYTORIUM AKTÓW NOTARIALNYCH

 

XII. AUTOMATYZACJA WPISÓW W KRAJOWYM REJESTRZE SĄDOWYM

XIII. NOWE OBOWIĄZKI CENTRALNEJ INFORMACJI KRS

XIV. KURATOR

  • kurator ustanowiony na podstawie art. 42 kc
  • kurator ustanowiony na podstawie art. 69 kpc
  • zasady wynagradzania kuratora

XV. WYREJSTROWANIE I BEZPIECZNA LIKWIDACJA SPÓŁKI

 

 

Kontakt
22 _487 95 11


Zgłoszenie

© Polskie Towarzystwo Gospodarki Rynkowej

Polecamy:

 


Sędzia Leszek Ciulkin / Prof. Andrzej Jakubecki 18.03.2021  - 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ i OBRONA ZARZĄDU SP KAPITAŁOWEJ

 

 

 

Rezygnacja

. *  Korzystamy z danych wyłącznie dla celów prowadzonej działalności - do kontaktów handlowych w ramach prowadzonych  projektów szkoleniowych.


wypisz się z listy mailingowej

Karnawał okazji w OutletRTVAGD! -15% na wszystko!

KOD RABATOWY 15% NA WSZYSTKO
Rezygnacja z otrzymywania wiadomości

Administratorem danych osobowych jest Ads B International Corp LTD, z siedzibą w Londynie, W1W 7LT, ul. Great Portland 85, o numerze identyfikacyjnym GB 12313387, z administratorem możesz się skontaktować poprzez email. Wysłano na zlecenie: OutletRTVAGD.pl Galeria "Nowy Turzyn" (1 piętro) al.Bohaterów Warszawy 40 70-342 SZCZECIN

Wolny od wirusów. www.avast.com

Faktoring - Gotówka z faktur dla Twojej firmy w 24h. U nas minimalne wymagania!

sprawdź
Wysłano na zlecenie FaktoringBroker Sp. z o.o., 40-082 Katowice ,ul. Sobieskiego 27, NIP: 634-27-59-346

Rezygnacja z otrzymywania wiadomości

Administratorem danych osobowych jest Ads B International Corp LTD, z siedzibą w Londynie, W1W 7LT, ul. Great Portland 85, o numerze identyfikacyjnym GB 12313387, z administratorem możesz się skontaktować poprzez email.

Wolny od wirusów. www.avast.com

Żabka gwarantuje 16 000 zł miesięcznego przychodu przez cały rok!

Sprawdzony biznes z Żabką! Sprawdź Sprawdź!
Dołącz do nas
Dołącz do nas
Rezygnacja z otrzymywania wiadomości

Administratorem danych osobowych jest Ads B International Corp LTD, z siedzibą w Londynie, W1W 7LT, ul. Great Portland 85, o numerze identyfikacyjnym GB 12313387, z administratorem możesz się skontaktować poprzez email. Wysłano na zlecenie: Żabka Polska Sp. z o.o., plac Andersa 7, 61-894 Poznań, NIP 522-30-71-241, REGON 36538839800000 KRS 0000636642, Kapitał zakładowy: 113 215 000 zł w całości pokryty

Wolny od wirusów. www.avast.com

Skuteczne POZYSKIWANIE klientów - Zdalne OFERTOWANIE i sprzedaż w pandemii

Education-FirstSkuteczne pozyskiwanie klientów → Zdalne ofertowanie i wysokojakościowa sprzedaż w pandemii [ *2nd edition]

Wysokojakościowe
ofertowanie
Zdalna sprzedaż
w pandemii
Doradca techniczno -handlowy

 

ĆWICZENIA → Jak skuteczniej wykorzystać techniki sprzedaży ZDALNEJ i wpływu społecznego do osiągnięcia swoich celów. → Opracowanie przez trenera planu doskonalenia prowadzenia rozmów handlowych i biznesowych usprawnia wykorzystanie WYSOKOJAKOŚCIOWYCH METOD SPRZEDAŻY w pozyskiwaniu klientów

 


Coach: Krzysztof Podstawka - Wydział Zarządzania UW

Wydział Zarządzania w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. Ponad 3500 szkoleń przeprowadzonych. Arbiter NATIONAL SALES AWARD 2021. Specjalizacja : Coaching , Marketing sprzedażowy, Techniki Pozyskiwania klientów i zwiększania wydajności handlowej 

1. Lejek sprzedażowy a różne metody ofertowania i sprzedaży: 

  • Pakiety direct-mail i poczta elektroniczna
  • Telefon
  • Komunikatory: rozmowy pojedyncze a grupowe
  • prezentacje
  • Kiedy i jak niezbędne spotkania twarzą w twarz
    Ćwiczenie

2. Jak zdalnie przykuć uwagę: copywriting oferty i teasery:

  • Przewagi naszej oferty a korzyści dla klienta
  • Budowanie pasm argumentacyjnych
  • Cechy i konstrukcja dobrego teasera
    Ćwiczenie

3. Warsztat skutecznego pakietu direct-mail:

  • Do kogo wysyłać i co w pakiecie
  • Konstrukcja nie odpartego listu ofertowego
    Ćwiczenie

4. Praktyka direct-emails z dużym responsem:

  • Angażująca treść a załączniki i linki
    Ćwiczenie

Ćwiczenie. Nawiązywanie kontaktu z nowym klientem

5. Co można skutecznie osiągnąć przez telefon:

  • Skuteczne łączenie z docelowym rozmówcą
  • Teasowanie tele-rozmówcy
  • Sondowanie klienta i jego preferencji
  • Co dalej przez telefon
  • Umawianie kolejnych spotkań
  • Ćwiczenie.

6. Słuchanie i sondowanie klienta w spotkaniu na komunikatorze

  • Zasady tzw. aktywnego słuchania klienta: reakcje, parafrazy, itp.
  • Pytania zamknięte i otwarte: Jak stosować ?
  • Kolejność wątków w sondażu klienta
  • Notowanie w trakcie sondażu i reasumpcja
  • SPIK: specjalna technika na trudnych klientów
    Ćwiczenie. Sondaż w parach z zamianą ról

 

7. Dopasowane pasma argumentacyjne w skutecznym przekonywaniu

  • Asertywne reakcje na nadmierne oczekiwania klientów
  • Budowa efektywnych pasm argumentacyjnych
  • Operowanie korzyściami i cechami oferty
  • Techniki prezentacyjne
  • Sprawdzanie efektu argumentacji
    Ćwiczenie. Przygotowanie dopasowanych pasm argumentacyjnych

8. Metody pozwalające identyfikować i usuwać obiekcje klientów

  • Rodzaje obiekcji i zastrzeżeń klienta
  • Reagowanie na obiekcje
  • Dobór odpowiedniej metody usuwania obiekcji klienta
    Ćwiczenie. Najczęściej spotykane obiekcje i sposoby usuwania 

9. Wysokojakościowe Techniki negocjacji z klientem i zarządzania ustępstwami

  • Zasady komentowania i negocjowania cen
  • Najczęstsze błędy w praktyce negocjacji
  • Praktyczne reguły negocjacji handlowych z klientem

10. Metody przekonywania (kontraktacji) klienta

  • Wychwytywanie gotowości klienta
  • Wybór odpowiedniej metody przekonywania klienta

11.Jak być profesjonalnym doradcą klienta ? - Doradca techniczno-handlowy

  • Wciskać sprzedaż czy doradzać w zakupie ?
  • Doradzanie z wykorzystaniem praktycznych reguł wywierania wpływu
  • Doradca dostosowany do klienta aż do granic asertywności
  • Techniki asertywne z trudnymi klientami
  • Ćwiczenie. Asertywna odmowa z opcją zamienną.

Doradca techniczno-handlowy

  • Doradca w skutecznym serwisie i obsłudze klienta
  • Doradca techniczno-handlowy w Internecie: wpisy na forach, tweety, blogi, vortale poradnicze, webinaria, youtube
  • Doradca jako dawca contentu do firmowych newsletterów/blogów/portali

12. Ćwiczenie podsumowujące - Spróbuj mnie namówić

 

17.45


Termin: 11.02.2021

Szkolenie online: 
 

 

Czas: 9.15-17.45

Prelegent:  Krzysztof Podstawka UW

 

Nowe TWARDE umiejętności:

Jak zwiększyć sprzedaż w dobie pandemii i kryzysu ?

Pozyskanie twardych umiejętności zarabiania na nowych i dotychczasowych klientach

Doradca techniczno - handlowy w pandemii 

→ Wysokojakościowe pasma argumentacyjne

Zaproponowane przez trenera reguły i zasady od lat są uważane za podstawowe zasady gwarantujące sukces w zakresie sprzedaży oddziaływania na nowych i dotychczasowych klientów.

 

Dla kogo?

  • piony handlowe i marketingowe
  • specjaliści ds sprzedaży
  • właściciele
  • piony ds rozwoju

  

 

Udział :

  • 345 zł + VAT - 1 os
  • 325 zł + VAT/ os - 2 os
  • 315 zł + VAT/os - 3 os

 

Zgłoszenie

 

 

 



 

Kontakt

© EDUCATION-FIRST

22 644 18 35

k.662071646

Zgłoszenie

 

Zgłoszenie


Nie udostępniamy danych - W celu usunięcia 
prosimy o kliknięcie linku poniżej 




wypisz się z listy mailingowej

IMPORT - EKSPORT bez VAT - SLIM VAT - E-COMMERCE VAT → Zmiany

 Transakcje wewnątrzwspólnotowe 2021, WDT-WNT Eksport - Import bez VAT, Slim VAT i inne zmiany
©  Polskie Towarzystwo Prawa  i  Gospodarki  Rynkowej

   Pakiet Slim VAT od 1.01.2021, Pakiet e-commerce VAT,  - JPK/VDEK , Nowe zasady dokumentowania WDT -  Import z państw trzecich bez VAT

Dr Jacek Matarewicz: Partner w kancelarii Ożóg Tomczykowski Sp z o.o

W 2019 r. zajął 1 miejsce w kategorii "VAT" oraz 3 miejsce w kategorii "Akcyza" w XIII Rankingu Firm i Doradców Podatkowych organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną Najlepszy ekspert w zakresie Podatku Akcyzowego wg Dziennika Rzeczpospolita. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego.
Doktor nauk prawnych, adwokat i doradca podatkowy, sędzia sądu dyscyplinarnego w Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert BCC ds. VAT, akcyzy oraz prawa karnoskarbowego

9.15_27.01.2021

I. PAKIET UPROSZCZEŃ SLIM VAT (SIMPLE LOCAL AND MODERN VAT) OD 1.01.2021

  • ułatwienia dla eksporterów – wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0 proc. przy opodatkowaniu zaliczek związanych z eksportem towarów – z 2 na 6 miesięcy;
  • Uproszczenia w odliczaniu VAT - wydłużenie termin na odliczenie podatku naliczonego,
  • fakturowanie – likwidacja zbędnego warunku uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus oraz wprowadzenie przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących in plus.
  • wspólne i spójne kursy walut z podatkiem dochodowym – wprowadzenie opcji wyboru spójnych zasad przeliczania walut obcych na PLN dla VAT i podatku dochodowego;
  • wprowadzenie odliczenia VAT od usług noclegowych nabywanych w celu odsprzedaży; wydłużenie terminu na odliczanie VAT „na bieżąco” do 4 okresów rozliczeniowych miesięcznych;
  • podwyższenie kwoty limitu na prezenty o małej wartości z 10 do 20 zł.
  • UCHYLENIE PRZEPISU (ust. 8 z art. 7 ustawy o VAT). Odnosi się do tzw. transakcji łańcuchowych „w przypadku gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru 

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA OD 1.01.2021

M.in. regulacje dotyczące zakresu ochrony WIS, składania wniosku o wydanie WIS, okresu ważności wydanej decyzji WIS.

  • Zmiana dotycząca artykułu 42ca

PAKIET E-COMMERCE VAT - JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ ?

29 października 2020 r. Ministerstwo Finansów opublikowało projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Zmiany zapowiadane w ramach pakietu e-Commerce. 

  • Zmiana zasad sprzedaży wysyłkowej
  • nowa definicja transakcji – wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) - importowanych z państw trzecich
  • rozszerzenie i modyfikacja procedury szczególnej dla usług telekomunikacyjnych, usług nadawczych lub usług świadczonych drogą elektroniczną (tzw. Mini One Stop Shop);
  • wprowadzenie zwolnienia z VAT dla importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro
  • usunięcie zwolnienia z VAT dla importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 22 euro;
  • Nowa procedura szczególna VAT-OSS
  • Korzyści wynikające z uczestnictwa w systemie
  • Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI)
  • Procedura IOSS - uproszczenia w zakresie podatku VAT dla podatników dokonujących SOTI
  • Nałożenie obowiązku poboru i zapłaty VAT na podatników ułatwiających dostawy towarów przy użyciu interfejsu elektronicznego (np. platformy handlowej).

II. ZMIANY W ZAKRESIE ROZLICZENIA VAT OD IMPORTU TOWARÓW j.

  • zmiany w zakresie rozliczenia VAT od importu towarów
  • Proponowane zmiany wynikające z pakietu SLIM VAT (ujmowane faktur korygujących in minus, in plus, dokumentujących rabaty bezpośrednie oraz rabaty pośrednie; nowe zasady przeliczania kursu waluty dla potrzeb VAT; nowe zasady odliczania VAT z faktur krajowych; nowe terminy rozliczania VAT od eksportu towarów opłacanych zaliczką)
  • Wybrane przełomowe orzeczenia TSUE i sądów krajowych dotyczące VAT
  • Wybrane interpretacje DKIS, MF oraz najnowsze komunikaty i objaśnienia MF z zakresu VAT
  • zmiany w ewidencji VAT
  • zmiany w deklaracjach,
  • jak się przygotować do nowego VDEK – ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki biur rachunkowych
  • koniec okresu składania deklaracji VAT 7/VAT 7K
  • rozporządzenie w zakresie zawartości nowego JPK – VDEK
  • zawartość kodów – GRUPY TOWAROWO – USŁUGOWE
  • raportowanie PROCEDUR SZCZEGÓLNYCH
  • wiele kodów na jednej fakturze – jak wprowadzać dane do JPK/VDEK
  • kiedy wprowadzać dane o transakcjach między podmiotami powiązanymi
  • kiedy wprowadzać adnotacje MPP
  • co w przypadku rozbieżności między kodami po stronie sprzedaży a kupującego
  • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
  • zmiany w sankcjach za błędy w JPK
  • nowe terminy na korygowanie danych zawartych w JPK/VDEK
  • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK /VDEK
  • terminy korygowania ewidencji JPK i VDEK
  • korygowanie „starych” JPK
  • Nowy wzór JPK FA (wersja 3)

INNE ZMIANY W ZAKRESIE WIĄŻĄCEJ INFORMACJI STAWKOWEJ I NOWEJ MATRYCY STAWEK VAT 

  1. wiążąca informacja stawkowa WIS – jak przygotować i jak działa, czy chroni podatnika
  2. opłata za WIS
  3. możliwe działania ze strony organów skarbowych
  4. nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matryce
  5. które towary „zyskają a które „stracą”
  6. konieczność zmian w kasach fiskalnych i programach magazynowych
  7. PKWIU a CN, przypisywanie towaru i usługi do danego kodu
  8. reguły interpretacji kodu nomenklatury scalonej
  9. sankcje związane z błędnym przypisaniem kodu CN.

III.  NOWE ZASADY DOKUMENTOWANIA DOSTAWY WDT

  • nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT –na podstawie rozporządzenia unijnego i zmienionych przepisów art.42 ustawy VAT, magazyn typu call-off stock.
  • Zasady opodatkowania międzykrajowych dostaw łańcuchowych oraz usług świadczonych na skalę międzynarodową
  • nowa definicja dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
  • nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock

IV. WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWA DOSTAWA TOWARÓW 2021 (WDT)

  • Zakres  wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT)
  • Warunki uznania wywozu towarów za WDT
  • Przesunięcie magazynowe towarów podatnika niebędący WDT
  • Obowiązek podatkowy z tytułu WDT Zaliczka z tytułu WDT
  • Faktura dokumentująca WDT
  • Magazyn konsygnacyjny a magazyn call-off stock - Przemieszczenie towaru do magazynu konsygnacyjnego w innym kraju
  • Rejestracja dla potrzeb WDT
  • Warunki stosowania stawki 0% przy WDT
  • Status dostawcy i nabywcy
  • Dowody wywozu z Polski i dostarczenia nabywcy towarów
  • Dokumenty pomocnicze w dowodzeniu wywozu towarów
  • Konsekwencje braku dowodów dokonania dostawy w ramach WDT
  • Zwrot towarów wywiezionych w ramach WDT
  • Darowizna na rzecz kontrahenta unijnego
  • Oszustwo nabywcy co do wywozu towarów w ramach WDT
  • Dokumentacja: Deklarowanie i rozliczanie podatku, deklaracje VAT-7, Informacja podsumowująca, Intrastat

V: WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWE NABYCIE TOWARÓW 2021

  • Przypadki kiedy WNT nie występuje Nabycie towarów z instalacją lub montażem a WNT
  • Konsekwencje braku rejestracji nabywcy jako podatnika VAT-UE
  • Obowiązek podatkowy z tytułu WNT Zaliczka z tytułu WNT WNT w przypadku nabycia wyrobów akcyzowych
  • Podstawa opodatkowania WNT 
  • Podatek naliczony z tytułu WNT 
  • Odliczenie podatku z tytułu WNT
  • korekta w przypadku opóźnionego otrzymania faktury
  • Obowiązki dokumentacyjne związane z WNT
  • Deklarowanie i rozliczanie podatku, deklaracje VAT 
  • Informacja podsumowująca,
  • Intrastat

VI: EKSPORT, IMPORT TOWARÓW 2021

  • Eksport bezpośredni i pośredni
  • Darowizna towarów za granicę
  • Obowiązek podatkowy po ostatnich zmianach w przypadku importu towarów
  • Podstawa opodatkowania w eksporcie towarów.
  • Stosowanie 0% stawki VAT w eksporcie towarów.
  • Zasady stosowania 0% stawki VAT przy zaliczkach na poczet eksportu towarów
  • Brak wywozu towarów poza granice UE a możliwość zastosowania 0% stawki VAT od zaliczek na poczet eksportu towarów
  • Brak nabywcy towarów w kraju trzecim a podważanie 0% stawki VAT dla eksportu towarów
  • Import towarów- zakres opodatkowania i definicja importu towarów
  • Obowiązek podatkowy w imporcie towarów
  • Miejsce świadczenia przy imporcie towarów
  • Obowiązki dokumentacyjne związane z eksportem i importem towarów

VII: IMPORT I EKSPORT USŁUG- ZAKUP ZAGRANICZNEJ USŁUGI  

  • Zakres definicji
  • Usługobiorca krajowy jako podatnik w imporcie usług
  • Usługi świadczone przez oddziały firm zagranicznych
  • Usługi B2B i B2C – miejsce świadczenia, przepisy szczególne
  • Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług
  • Wystawienie faktury przez zagranicznego kontrahenta a obowiązek podatkowy
  • Modyfikacja rozliczeń poprzez powstanie stałego miejsca prowadzenia działalności dla VAT
  • Zaliczka w imporcie usług
  • Rozliczanie VAT należnego i VAT naliczonego od importu usług. Terminy i zasady wystawiania faktur.
  • Kurs waluty przy określaniu podatku należnego.
  • Obowiązki dokumentacyjne związane z importem usług
  • Deklarowanie i rozliczanie podatku, deklaracje VAT-7, Informacja podsumowująca, Intrastat.
  • Istota usługi eksportowej a ustalenie miejsca świadczenia
  • Miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu.
  • Miejsce świadczenia usług - zasady szczególne

VIII. KARUZELE VAT TRANSAKCJE ŁAŃCUCHOWE; TRANSAKCJE TRÓJSTRONNE

KARUZELE - jak rozpoznać ?

  1. Cechy transakcji gospodarczych wskazujących na ryzyko uczestnictwa w karuzeli podatkowej
  2. Mechanizm działania karuzel podatkowych
  3. Kategorie podmiotów biorących udział w karuzeli podatkowej

TRANSAKCJE TRÓJSTRONNE

  1. zidentyfikowanie wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, której jest się stroną,
  2. case 1. Przyporządkowanie transportu towarów dostawie dokonanej przez pierwszego w kolejności podatnika
  3. case 2. Przyporządkowanie transportu towarów dostawie dokonanej przez drugiego w kolejności podatnika
  4. case 3. Na czym polega procedura uproszczona w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej
  5. ustalenie kolejności ogniwa transakcji  ( pierwsze, drugie czy ostatnie).
  6. Obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawczo-ewidencyjne poszczególnych podatników w transakcji

TRANSAKCJE ŁAŃCUCHOWE

Definicja transakcji łańcuchowej

Miejsce dostawy przy poszczególnych transakcjach w ramach transakcji łańcuchowej

  1. Miejsce świadczenia transakcji „ruchomych”
  2. Miejsce świadczenia transakcji „ruchomych”

Orzecznictwo TSUE a praktyka opodatkowania transakcji łańcuchowych

TRANSAKCJE ŁAŃCUCHOWE - OBSZARY PRZESTĘPSTW I NADUŻYĆ W PODATKU VAT W 2021 R.

  • Rodzaje przestępstw VAT - Zasady ich klasyfikacji
  1. puste faktury,
  2. firmanctwo,
  3. stawki
  • Studium przypadku na przykładzie naszej praktyki oraz orzeczeń wydawanych w sprawach prowadzonych przez WSA, NSA oraz TSUE.
  • Dobra wiara i należyta staranność. Pojęcia oraz ich wpływ na prawo do odliczenia VAT naliczonego.
  • Pozorność transakcji oraz nieważność czynności i ich wpływ na prawo do odliczenia VAT naliczonego.
  • Definicja transakcji łańcuchowej
  • Miejsce dostawy przy poszczególnych transakcjach w ramach transakcji łańcuchowej
  • Orzecznictwo TSUE a praktyka opodatkowania transakcji łańcuchowych
  • Sposoby zarządzania ryzykiem oszustw w podatku VAT

VIII. METODY ZABEZPIECZENIA SIĘ PRZED NIEUCZCIWOŚCIĄ KONTRAHENTA

 

 

 

27.01.2021

 

WARSZTATY online
 live


Pakiet materiałów 
 300 slajdów

350 zł + VAT

 

Dla kogo ?

  • Działy księgowe

  • Działy finansowe

  • Managerowie, Dyrektorzy

  • Właściciele

  • kancelarie prawne i podatkowe

Cel szkolenia:

  • Maksymalizacja Zysku
  • Zasady i najkorzystniejsze możliwości rozliczeń podatkowo-finansowych 

  • Transakcje łańcuchowe, trójstronne i karuzele podatkowe-  jak to działa ?

  • Oszustwa podatkowe i sposoby zabezpieczeń przed oszustami.

  • Zmiany 2020 /2021

Pakiet Slim VAT od 1.01.2021 i Pakiet E-commerce

Rozwiązania upraszczające rozliczenia o charakterze doprecyzowującym i uzupełniającym w stosunku do niektórych konstrukcji prawnych w podatku od towarów i usług. Uproszczeniu rozliczeń ma służyć m.in. wydłużenie terminu na wywóz towarów, od którego zależy możliwość zachowania stawki 0 proc. przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów. Poza tym wydłużony ma zostać termin na odliczenie podatku naliczonego,

 

Zgłoszenie →

WARSZTATY

  • WARSZTAT → Import z państw trzecich bez płacenia podatku VAT !
  • Transakcja trójstronna vs KARUZELA

WNT, WDT 

Polski podatnik, który jest zobowiązany do rozliczenia WNT, zazwyczaj wykazuje podatek należny w rozliczeniu za okres, w którym została wystawiona faktura. W rozliczeniu za ten sam okres może odliczyć VAT naliczony, gdy zakupy są związane ze sprzedażą opodatkowaną.

  • Czy trzeba korygować VAT należny i naliczony jeśli otrzyma się fakturę z opóżnieniem ?

  • Czy można odliczyć VAT w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu WNT, jeśli nie otrzymaliśmy jeszcze towaru, ale mamy już fakturę elektroniczną?

  • Kiedy powstanie obowiązek podatkowy z tytułu WNT, gdy dostawca wystawia tylko fakturę zaliczkową?

Usługi eksportowe

 

Podmiotem zobowiązanym do rozliczenia VAT nie zawsze jest polski usługodawca, nawet jeśli usługa świadczona jest w kraju, a nie poza jego granicami. Dla niektórych usług zobowiązanym do rozliczenia podatku będzie zawsze ich zagraniczny nabywca. Dla innych będą musiały zaistnieć dodatkowe warunki, które spowodują przeniesienie obowiązku opodatkowania usługi na nabywcę.

 

Karuzele VAT,Transakcje Trójstronne

  • Karuzela to mechanizm polegający na tym, iż w łańcuchu dostaw, na terytorium jednego z państw członkowskich UE pojawia się „znikający podatnik", który nigdy nie wpłaca należnego podatku VAT do budżetu tego państwa, natomiast dokonuje (lub deklaruje dokonanie) dostaw towarów lub usług z naliczonym podatkiem VAT. 
  • Wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne są szczególnym rodzajem transakcji, podlegających rozliczeniu według specjalnych zasad zawartych w rozdziale 8 ustawy o podatku od towarów i usług.
  • Pomimo że w transakcję trójstronną zaangażowane są trzy podmioty, jedynym podatnikiem, który zobowiązany jest do naliczenia podatku VAT jest trzeci w kolejności podatnik (ostateczny nabywca towaru), który dokonuje samoobliczenia podatku z tytułu nabycia towaru od drugiego w kolejności podatnika i traktuje to nabycie jako WNT

 

Udział i Zgłoszenie

Kontakt

© Polskie Towarzystwo Prawa i Gospodarki Rynkowej
 

+48 694 771 413

Zgłoszenie

Polecamy

Rozliczanie i modyfikowanie umów w pandemii - Sędzia L. Ciulkin
20.01.2021 

 

 

Rezygnacja

Szanujemy Państwa prywatność. W celu usunięcia - prosimy o kliknięcie linku poniżej


wypisz się z listy mailingowej